nutriferon

1001 Cerita Tentang Nutriferon Si Pengganti Panadol Yang Lebih Baik

Sebelum tu, nak tanya, kalau tiap kali demam, apa ya tindakan anda semua?

Adakah:

  1. telan Panadol je
  2. pergi klinik & ambil ubat-ubatan
  3. jerlum dengan kain lembap

Semua tindakan di atas pernah saya ambil. Malahan seingat saya dulu, masa kecik-kecik kalau demam kuat sangat adakalanya sampai terpaksa ambik antibiotik.

Kesannya, apabila dah dewasa, masa saya kerja di sebuah kilang, tiap kali saya demam (boleh dikatakan sebulan sekali mesti MC sebab persekitaran kerja sangat sejuk), saya tak tahan betul dengan ubat panadol semata-mata.

Saya pernah mintak untuk antibiotik dengan doktor di klinik panel, tapi doktor seolah-olah enggan memberikannya sebab ia tidak bagus untuk saya.

Ya memang tak bagus apabila terlalu bergantung pada ubat antibiotik & juga ubat tahan sakit seperti Panadol & yang seumpama dengannya.

So, kalau demam, apa nak buat? Kat sinilah peranan Nutriferon bermula

Apa Itu Nutriferon?

Nutriferon ni adalah sejenis suplemen penggalak interferon (daya imun tubuh) yang dicipta oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo setelah 40 tahun kajian & semakan ke atas beribu-ribu sebatian dibuat

nutriferon

Shaklee telah mula memperkenalkan Nutriferon ni seawal tahun 2005.

Ramuan Dalam Nutriferon

Ini info penting nih!

Kagum sangat bila tahu ingredient yang digunakan untuk menghasilkan serbuk hebat ni, semuanya tumbuh-tumbuhan belaka. Antara ramuan yang digunakan untuk menghasilkan Nutriferon adalah:

  • biji labu
  • bunga Safflower
  • Honeysuckle Jepun
  • biji Plantago

Semua 4 jenis tumbuhan ni berjaya di”shortlisted’ kan oleh Dr Kojima setelah mengambil kira tahap & daya kebolehan tumbuh-tumbuhan ini merangsang penghasilan interferon tubuh secara semulajadi.

nutriferon

 

Siapa Perlukan Nutriferon?

Macam sharing saya tadi, golongan yang sangat perlukan Nutriferon adalah mereka yang mudah sakit @ asyikla MC tiap bulan…

Selain itu mereka yang sangat disarankan ambik Nutriferon adalah:

  • kerap ke luar negara/ pergi menunaikan umrah mahupun buat haji
  • sesiapa saja yang sering stress & asyik keletihan
  • mereka yang ada masalah alergik/ asthma/ eczema
  • mereka yang ada masalah kanser/ tumor

nutriferon

Malah saya pernah juga share, bagaimana  Nutriferon ni membantu saya tidak warded kerana denggi sebab platlet & sel darah putih saya naik dengan mendadak selepas ambil sepeket Nutriferon. 😀

Bagaimana Nutriferon Bertindak Ketika Seseorang Demam/ Sakit?

Berbanding antibiotik yang hanya melemahkan @ memakan si penyerang (bakteria/ virus), peranan Nutriferon lebih kepada mengejutkan sistem imun tubuh untuk melawan serangan bakteria/ virus.

Nutriferon akan mengejutkan tubuh supaya menghasilkan interferon yang memang sedia ada dalam tubuh kita bagi melawan serangan penceroboh.

Dengan ini, tubuh kita mempunyai perisai nya sendiri pada waktu itu & pada masa-masa akan datang.

nutriferon

Berbaloi sangat ada sekotak Nutriferon ni kat setiap rumah.

Kalau tiap kali kecemasan, terutamanya untuk kanak-kanaklah, kita takyah risau nak suapkan diorang ubat-ubatan yang mungkin membahayakan organ perkumuhan diorang dalam suatu jangka yang tertentu.

Malahan, golongan dewasa macam kita ni pun bagus juga amalkan Nutriferon ni.

Antara manfaat lain adalah:

  • melambatkan proses penuaan.. wah.. awet muda gitu
  • memudahkan simptom seseorang yang hampir menopos. Maksudnya, taklah stress/ murung jika dah sampai masanya
  • tidak mudah mood swing-swing kalau datang haid
  • tahap kolesterol dalam darah dapat diseimbangkan

Best kan Nutriferon ni?

Nak ikhtiar lebih sihat dengan Nutriferon?

Hubungi 019-7646021 untuk vitamin & konsultasi

Izinkan kami membantu anda kerana kami adalah pengedar Shaklee Skudai yang berilmu, sedia memberikan servis konsultasi yang terbaik & eksklusif untuk pelanggan kami sahaja  🙂

Yang Menulis:
SID Pro: Zaleha (ID: 962548)
Shaklee Products & Consultation
019-7646021
produkvitaminsemulajadi@gmail.com
FB: Produk Vitamin Semulajadi

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit

2 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge