Month: July 2015

rahsia kurus selepas bersalin

4 Rahsia Kurus Selepas Bersalin Yang Wajar Diamalkan Oleh Setiap Wanita

Majoriti ibu yang selepas melahirkan anak pastinya mengalami sedikit per”kembang”an pada tubuh badannya.. Tapi memang logikla kalau selepas bersalin tu ada sedikit perubahan pada tubuh badan wanita. Bayangkan selama 9 bulan lamanya wanita ni  mengalami kenaikan berat badan, jadi untuk kembali kepada bentuk yang asal secara sihat, ia juga mengambil sedikit masa. Tapi tak mustahil …

4 Rahsia Kurus Selepas Bersalin Yang Wajar Diamalkan Oleh Setiap WanitaRead More »

cara menghilangkan senggugut

6 Cara Menghilangkan Senggugut Teruk Dengan Selamat & Berkesan Tanpa Painkiller

Saya teringat masa zaman sekolah-sekolah dulu. Ada roomate kat hostel tiap kali datang bulan je mesti sampai tak dapat gi sekolah. Saya pun dulu masa anak-anak dara pun asyik datang senggugut. Penyelesaian kami masa zaman tu adalah menelan Panadol Menstrual ni je. Penyelesaian yang paling mudahlah katakan. Lepas telan je terus tidur. Bangun tidur senggugut …

6 Cara Menghilangkan Senggugut Teruk Dengan Selamat & Berkesan Tanpa PainkillerRead More »

cara mendidik pemakanan sihat

4 Cara Mendidik Pemakanan Sihat Kepada Anak-Anak

Hampir semua ibu bapa menginginkan anak-anak mereka membesar dengan sihat. Siapa pula yang senang hati melihat anak-anak sakit kan? Dari lahirnya mereka, anak-anak ini kita ikhtiarkan penyusuan susu ibu. Bila anak-anak dah mula boleh makan makanan pejal, kita perkenalkan pelbagai jenis puri yang berkhasiat. Namun, masalah sering timbul apabila anak-anak sudah mula pandai memilih makanan. Lagi …

4 Cara Mendidik Pemakanan Sihat Kepada Anak-AnakRead More »

vitamin untuk anak sihat

Kenali Vitamin Untuk Anak Sihat & Pintar Yang Sedap Dikunyah Pilihan Kami

Anak-anak yang sihat ni biasanya memang sukar duduk diam. Pada peringkat umur mereka sedang membesar ni, banyak lah yang mereka nak sangat tahu & explore. Samalah macam anak-anak kami yang baru 2 orang ni. Kalau si abang (Rafiuddin, 6 tahun) dah ke tadika, tinggallah si adik (Auni, 2 tahun), main sorang-sorang kat rumah, ada je …

Kenali Vitamin Untuk Anak Sihat & Pintar Yang Sedap Dikunyah Pilihan KamiRead More »

tips tambah berat badan

7 Tips Tambah Berat Badan Secara Sihat

Nak kata tak makan, dah makan juga. Tapi berat macam tu lah jugak.. So slimmmm… sampai kawan-kawan suka ngusik cekeding.. ish.. tak baiklah macam tu! Walaupun kurus bukanlah masalah yang besar sangat, tapi ia jadi suatu kesusahan apabila seseorang tu tak dapat buat sesuatu sebab berat yang tak lepas target. Contoh paling mudah untuk menderma …

7 Tips Tambah Berat Badan Secara SihatRead More »

cara merawat kencing kotor

Cara Merawat Kencing Kotor & Langkah Pencegahannya

Masalah kencing kotor atau Urinary Tract Infection atau lebih senang disebut sebagai jangkitan kuman pada saluran kencing ini berlaku apabila pundi kencing (bladder) atau buah pinggang (kidney) telah dijangkiti oleh bakteria yang biasanya ada pada saluran najis (anus) melintasi saluran penghubung di antara pundi kencing (urethra). Walaupun kebanyakan masalah kencing kotor ini boleh dirawat dengan …

Cara Merawat Kencing Kotor & Langkah PencegahannyaRead More »

kencing kotor

Vivix Membantu Pesakit Kencing Kotor Hidup Lebih Sihat

Vivix telah membantu meningkatkan kesihatan ramai orang terutama bagi pesakit yang mengalami penyakit kencing manis, masalah sukar berhenti merokok & banyak lagi. Saya mempunyai 2 customer yang mengambil vivix sebagai ikhtiar kepada masalah kencing kotor. Testimoni Vivix Pesakit Kencing Kotor 1: Akak ni sebelum ambil vivix ada mengamalkan minum jus nenas. Tapi mungkin kesan pemulihan …

Vivix Membantu Pesakit Kencing Kotor Hidup Lebih SihatRead More »

resepi kue tiaw hong kong

Resepi Kue Tiaw Hong Kong Yang Sedap & Mudah Nak DiMasak

Sebenarnya paling mudah, order jelah kue tiaw hong kong kat mana-mana gerai masakan panas ala Thai.. kan..kan.. Hihi.. tapi ada kalanya lagi best kita masak sendiri kat rumah. Lagi bersih & lagi menyihatkan sebab kita tahu apa yang kita sediakan.  😉 Apatah lagi kalau masakan tu memang dah jadi feveret seisi rumah. Suami & anak …

Resepi Kue Tiaw Hong Kong Yang Sedap & Mudah Nak DiMasakRead More »

pemandangan yang menarik

Pemandangan Yang Menarik Sepanjang Perjalanan Pulang Ke Kampung Halaman

Tahun 2015 adalah giliran kami sekeluarga pulang berhari raya di rumah sebelah suami di Terengganu terlebih dahulu. Alhamdulillah.. Setakat ni masih maintain wajib balik kedua-dua kampung (saya di Kedah & suami di Terengganu). Cumanya kami gilir-gilir lah pulang yang mana dulu. Apa Yang Menarik di Terengganu Seperti di lain-lain tempat hampir di seluruh Malaysia, Hari …

Pemandangan Yang Menarik Sepanjang Perjalanan Pulang Ke Kampung HalamanRead More »

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.