Cara Makan Suplemen Dengan Betul Supaya Usaha Beli Suplemen Tidak Sia-sia

Kasihan sungguh apabila ada pelanggan yang datang kepada kami bertanyakan cara makan suplemen yang betul setelah mereka membeli suplemen dengan pengedar lain.

Suplemen sewajarnya dijual lengkap bersama cara makan yang betul.

cara makan suplemen

Tak dinafikan ada pelanggan yang membeli produk Shaklee tidak mendapat tips dan cara makan suplemen yang betul terutama jika membeli dari penjual atau pengedar Shaklee yg tidak bertauliah.

Kepentingan Cara Makan Suplemen Yang Betul

Apa maksud cara makan suplemen yang betul?

Walaupun suplemen bukanlah ubat (kita sedia maklum ubat tidak boleh diambil sebarangan jika tidak mahu ada bahaya pada diri), tapi pentingnya cara makan suplemen yang betul adalah ia membantu usaha kita menjadi tidak sia-sia.

Bak kata pepatah, tidaklah seperti mencurah air di daun keladi

Dalam erti kata lain, jika kena dengan caranya, hasil yang kita inginkan akan menjadi

Apa Perlu Ada Dalam Checklist Cara Makan Suplemen Yang Betul

Cara makan suplemen atau aturan makan suplemen yg terbaik sewajarnya atau sekurang-kurangnya dilengkapi dengan:

  • apa tindakan yg perlu diambil termasuk the Do (s)  & the Don’t (s) sepanjang ambik suplemen
  • kuantiti yg perlu diambil.. banyak mana nk makan dalam sehari?
  • apa pemerhatian yg perlu diambil tahu selepas ambik suplemen? Apa jadi jika ada kesan sampingan? Adakah ia normal?

Biasanya, tidak semua pengedar/ penjual suplemen Shaklee mampu memberikan semua 3 perkara yang di atas ni. Rata-rata hanya pengedar Shaklee yang bertauliah saja yang boleh memberikan checklist cara makan suplemen yang betul.

Macam mana nak tahu pengedar Shaklee yang bertauliah?

Ciri-ciri Pengedar Shaklee yang Bertauliah

Sebab tu paling utama adalah dapatkan suplemen shaklee hanya dari pengedar shaklee yg bertauliah.

Kebiasanya yang tiada tauliah tu, daftar ahli Shaklee sebab nak dapatkan suplemen dengan harga yang murah. Ada yang hanya nak makan sendiri. Ada yang hanya sekadar nak menjual untuk dapatkan keuntungan sahaja.

Maklumlah produk Shaklee kan dah memang lama bertapak di Malaysia ni? Jadi tak susah juga nak pasarkan sebab dah ramai yang guna & tahu kebaikkan produk Shaklee ni.

Jadi, dalam ramai-ramai pengedar Shaklee, macam mana nak kenal yang mana satu yang bertauliah?

Antara 3 ciri-ciri pengedar shaklee yang bertauliah

  • Ada sijil menghadiri bengkel nutrisi yang sah dikeluarkan oleh pihak Shaklee
pengedar shaklee bertauliah
ni contoh sijil peserta bengkel nutrisi Shaklee 2 hari
  • Pengedar tersebut dilengkapi dengan ilmu nutrisi yang up to date
  • Pengedar tersebut boleh menjelaskan dengan baik:
  • apa beza suplemen dengan ubat
  • kenapa makan nutrisi tertentu ada had yg tertentu
  • kenapa sesetengah nutrisi tidak boleh diambil bersama makanan/ minuman tertentu…dan yg sewaktu dengannya lah
Ini jadual secara umum. Anda tidak boleh semata-mata merujuk jadual ini. Rujuk pada pengedar Shaklee bertauliah yang menjual suplemen tersebut untuk anda.

Biasanya apabila pengedar ini bertauliah, dia adalah seseorang yang melengkapkan dirinya dengan ilmu nutrisi & konsultasi supaya dia dapat membantu menyelesaikan lebih banyak masalah yang dihadapi oleh pelanggan & bakal pelanggannya.

Paling kurangpun, pengetahuan & ilmu ini didapati dari pembacaan rujukan yang diyakini.

pengedar Shaklee bertauliah

pengedar shaklee bertauliah

Yang terbaik, pengetahuan & ilmu ini diperolehi dalam siri ceramah kesihatan yang memang disediakan oleh pihak Shaklee sendiri.

Bagi anda yang berhajat nk beli suplemen Shaklee dengan saya, saya jamin konsultasi yg ekslusif & berterusan.

Saya juga adalah pengedar Shaklee yang bertauliah.

Hubungi saya, Puan Zaleha 019-7646021 (sms/ whatsapp/ telegram)

Kawasan COD saya:

  • UTM, Taman Universiti, seluruh Skudai
  • Senai & Kulai
  • Johor Bahru

Penghantaran secara pos menggunakan courier poslaju/ Citylink/ GDex/ Skynet ke seluruh Malaysia, Singapura & Brunei.

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge