Aktif bersukan

silat cekak pusaka hanafi

Silat Beladiri Bertaraf Dunia – Silat Cekak Pusaka Hanafi | Siapa Layak Belajar?

Saya jarang sangat cerita lanjut pasal hobi saya yang nih. Saya suka bersilat. Tapi, saya pilih untuk aktif dalam silat beladiri yang bertaraf dunia, tak lain & tak bukan, Silat Cekak Pusaka Hanafi. Ada yang bertanya, “boleh ke anak saya join belajar silat ni?” Soalan yang baik. Ramai orang dah mula berkesedaran untuk hantar anak-anak …

Silat Beladiri Bertaraf Dunia – Silat Cekak Pusaka Hanafi | Siapa Layak Belajar?Read More »

kejang kaki

5 Cara Atasi Kejang Kaki Berkesan Tanpa Kesan Sampingan

” Aduh.. sakitnya kaki.. aduh.. tak boleh gerak kaki nih.. rasa cramp..kejung..” – nangis Siti di tengah-tengah malam apabila tiba-tiba dia rasa kaki dia tak boleh nak digerakkan. Siti tengah pregnant anak pertama. Siapa pernah alami situasi macam ni? Simpul biawak/ kejang kaki orang kata. Tak semestinya dialami oleh wanita hamil je tau, sesiapa je …

5 Cara Atasi Kejang Kaki Berkesan Tanpa Kesan SampinganRead More »

cergas tanpa steroid

Cergas Tanpa Steroid – Rahsia Para Atlit Sukan Pemegang Pingat Emas

Pernah dengar/ baca/ tengok berita, elok-elok atlit sukan tu menang pingat, tiba-tiba pingatnya ditarik? Disqualified! Pernah kan? Punca? STEROID!!! Juga seperti kes Datuk Lee Chong Wei yang disahkan positif steroid. Ia mengakibatkan beliau digantung selama 8 bulan dari menyertai sebarang pertandingan. Dikatakan juga rupa-rupanya steroid tersebut ada terkandung tercemar dalam ubat herba cina yang beliau dah …

Cergas Tanpa Steroid – Rahsia Para Atlit Sukan Pemegang Pingat EmasRead More »

Cara Tingkatkan Stamina Untuk Bersukan Setelah Hampir Lumpuh Kerana Cedera

Assalamu’alaikum & salam sejahtera Saya pernah mengenali seseorang yang dahulunya sangat aktif bersukan. Dia lasak bermain bola jaring & bola tampar. Suatu hari, ketika dalam perlawanan bola jaring, dia mengalami kecederaan yang teruk pada lutut di mana ligamen yang memegang tulang lututnya menjadi koyak. Selepas kejadian itu, saudara saya ni terus tidak lagi bergiat aktif …

Cara Tingkatkan Stamina Untuk Bersukan Setelah Hampir Lumpuh Kerana CederaRead More »

performance drink

Performance Drink Minuman Kecergasan Badan Pilihan Utama Semua

Ketika saya berada di Sekolah Menengah Kebangsaan Ibrahim, Sungai Petani, Kedah (1997-1998), saya menyertai pasukan Pengakap. Antara aktiviti kami adalah mendaki gunung.     Saya masih ingat pada masa pertama kali saya menyertai aktiviti pendakian Gunung Jerai yang setinggi 2, 107 meter ini, saya dah mula rasa penat yang teramat apabila nak menghampiri puncaknya. Pendakian …

Performance Drink Minuman Kecergasan Badan Pilihan Utama SemuaRead More »

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.