Hidup Sihat Tanpa Ubat

ubat angin

Ubat Angin Yang Selamat Untuk Perjalanan Jauh Supaya Tidak Muntah & Pening

Tiap kali pulang bercuti jauh ke kampung halaman kami masing-masing, biasanya akan mengambil masa yang lama kerana perjalanan yang panjang. Tiap kali itu jugalah biasanya saya memerlukan ubat angin kerana saya ¬†mudah berasa pening & loya di dalam kereta. Perjalanan kami pulang ke kampung memakan masa sekitar 6 hingga 12 jam perjalanan bergantung pada destinasi. …

Ubat Angin Yang Selamat Untuk Perjalanan Jauh Supaya Tidak Muntah & PeningRead More »

Tips Kesihatan Diri: 5 Gaya Hidup Yang Menentukan Tahap Kesihatan

Semua orang inginkan kehidupan yang sihat. Betul kan? Sihat di sini merujuk pada sihat secara fizikal & mental. Antara tips kesihatan diri yang sering saya amalkan adalah tidur malam lebih awal (sekitar jam 9 @ 10 mlm) & bangun pagi lebih awal (sekitar jam 3 @ 4 pagi). Baru-baru ni ramai juga kenalan di sekitar …

Tips Kesihatan Diri: 5 Gaya Hidup Yang Menentukan Tahap KesihatanRead More »

resepi ringkas sarapan pagi

Resepi Ringkas Sarapan Pagi Berkhasiat Untuk Mereka Yang Nak Kurus Tapi Sibuk

Nak Kurus Tapi Sibuk Pernah tak suatu hari tu ditimbuni dengan pelbagai rutin harian, sehingga kan tak sempat nak keluar rumah berjogging setiap pagi & sampai rasa macam tak sempat nak sediakan sarapan ringkas berkhasiat? Ya saya pernah. Memang saya la ni sekarang yang memang tengah berusaha nak kurus tapi sangatlah sibuk. Disebabkan saya memang …

Resepi Ringkas Sarapan Pagi Berkhasiat Untuk Mereka Yang Nak Kurus Tapi SibukRead More »

Sihat Tanpa Ubat:Benarkah Pengambilan Suplemen Mampu Menaiktaraf Kesihatan?

Dulu saya tak berapa sangat nak percaya. Kalau dah sakit, pergi saja jumpa doktor. Ikhtiar dengan mengambil ubat-ubatan. Tapi rupa-rupanya, ubat bukanlah penyelesaian yang terakhir jika kesakitan yang kita alami masih di tahap yang boleh diselamatkan secara natural remedies.. Seperti contoh, antibiotik atau ubat tahan sakit. Mungkin nampak mudah bila kita bergantung pada antibiotik & …

Sihat Tanpa Ubat:Benarkah Pengambilan Suplemen Mampu Menaiktaraf Kesihatan?Read More »

Sekitar Kampung Halaman & Cuti-Cuti Seluruh Semenanjung Malaysia

Alhamdulillah kami selamat tiba kembali ke rumah kami di Skudai ni kira-kira jam 8 malam semalam. Perjalanan dari Kemaman, Terengganu ke Skudai mengambil masa sekitar 6 hingga 8 jam bergantung pada trafik & destinasi kami berhenti rehat. Pulang ke kampung (Kedah & Terengganu) kali ni encik suami tak bagi saya peluang langsung untuk bergilir memandu. …

Sekitar Kampung Halaman & Cuti-Cuti Seluruh Semenanjung MalaysiaRead More »

Cara Hilangkan Senggugut Paling Selamat Sampai Anda Boleh Tersenyum Manis

Sudah pasti tajuk artikel ni memang untuk golongan wanita lah.. Kalau ada yang bukan wanita tapi pernah rasa senggugut pun bolehlah.. Sila senyum sket Kenapa? Sakit sangatkah senggugut tu sampai payah nak senyum? Kalau tanya saya, memang sakit. Sebab saya sendiri pernah merasai & mengalami rasa sakit senggugut sampai sekarang pada hari-hari mula haid setiap …

Cara Hilangkan Senggugut Paling Selamat Sampai Anda Boleh Tersenyum ManisRead More »

Cari Penawar Masalah Tekanan Darah Tinggi Sebelum Hidup Lebih Sengsara

Selalu kan dengar masalah tekanan darah tinggi di kalangan rakyat Malaysia ni? Masalah tekanan darah tinggi atau hipertensi ni sangat bahaya… Jika tak dikawal atau dibendung, masalah tekanan darah tinggi boleh membawa maut. Apakah punca ramai bermasalah tekanan darah tinggi ni? Percayalah boleh dikatakan hampir 90% masalah tekanan darah tinggi datang dari cara hidup seseorang …

Cari Penawar Masalah Tekanan Darah Tinggi Sebelum Hidup Lebih SengsaraRead More »

Cara Tingkatkan Stamina Untuk Bersukan Setelah Hampir Lumpuh Kerana Cedera

Assalamu’alaikum & salam sejahtera Saya pernah mengenali seseorang yang dahulunya sangat aktif bersukan. Dia lasak bermain bola jaring & bola tampar. Suatu hari, ketika dalam perlawanan bola jaring, dia mengalami kecederaan yang teruk pada lutut di mana ligamen yang memegang tulang lututnya menjadi koyak. Selepas kejadian itu, saudara saya ni terus tidak lagi bergiat aktif …

Cara Tingkatkan Stamina Untuk Bersukan Setelah Hampir Lumpuh Kerana CederaRead More »

10 Testimoni Vitamin C Berkesan Untuk Kulit & Kesihatan Seisi Keluarga

Assalamu’alaikum & salam sejahtera, Sebelum mengandung dulu, saya sendiri tak begitu rajin untuk mengambil suplemen apatah lagi vitamin C. Alhamdulillah setelah mempunyai kesedaran akan pentingnya pengambilan suplemen sebagai perisai kesihatan diri yang lebih optimum, saya & suami semakin konsisten menelan suplemen setiap hari. Hari ini saya teruja nak kongsikan dengan anda semua 10 testimoni vitamin …

10 Testimoni Vitamin C Berkesan Untuk Kulit & Kesihatan Seisi KeluargaRead More »

Vitamin C Yang Terbaik Di Pasaran

Apabila tengok ramai yang sedang bersin sana-sini, selesema dan mudah pula dapat demam, itu tandanya badan perlukan perlindungan yang lebih untuk melawan jangkitan virus. Seperti saya sendiri, saya tahu saya¬† hampir dijangkiti selesema sekiranya tiba-tiba saya akan bersin lebih dari 3 kali berturut-turut. Untuk meningkatkan sistem pertahanan tubuh, kita perlukan antioksidan. Apa itu antioksidan Antioksidan …

Vitamin C Yang Terbaik Di PasaranRead More »

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.