Kesihatan Diri

khasiat vitamin E

Khasiat Vitamin E & Kebaikannya Untuk Semua Remaja & Dewasa

Seingat saya masa belajar subjek Sains ketika di sekolah menengah dulu, saya hanya tahu vitamin E ni sangat bagus untuk kesuburan. Yang tu je yang dihafalnya masa nak jawab periksa…hihihi.. Tapi tahukah kita, khasiat vitamin E ni sangat banyak. Bukan setakat untuk fungsi kesuburan je tau! Khasiat Vitamin E secara umum (1) Terbaik Untuk Kesihatan Jantung Umumnya …

Khasiat Vitamin E & Kebaikannya Untuk Semua Remaja & DewasaRead More »

penyakit gout

Punca & 6 Cara Mengawal Penyakit Gout Supaya Tak Melarat

Saya pada suatu ketika yang dulu, tak ambik port sangat pasal penyakit gout ni sampailah saya dapat tahu dari mak, yang ayah saya sendiri tengah ada sakit gout ni. Nampak la kat dinding kat dapur tu, diorang tampal panduan pemakanan untuk ayah supaya penyakit gout dia tak melarat.   Teruk sangat ke penyakit gout ni? …

Punca & 6 Cara Mengawal Penyakit Gout Supaya Tak MelaratRead More »

rahsia kurus selepas bersalin

4 Rahsia Kurus Selepas Bersalin Yang Wajar Diamalkan Oleh Setiap Wanita

Majoriti ibu yang selepas melahirkan anak pastinya mengalami sedikit per”kembang”an pada tubuh badannya.. Tapi memang logikla kalau selepas bersalin tu ada sedikit perubahan pada tubuh badan wanita. Bayangkan selama 9 bulan lamanya wanita ni  mengalami kenaikan berat badan, jadi untuk kembali kepada bentuk yang asal secara sihat, ia juga mengambil sedikit masa. Tapi tak mustahil …

4 Rahsia Kurus Selepas Bersalin Yang Wajar Diamalkan Oleh Setiap WanitaRead More »

tips tambah berat badan

7 Tips Tambah Berat Badan Secara Sihat

Nak kata tak makan, dah makan juga. Tapi berat macam tu lah jugak.. So slimmmm… sampai kawan-kawan suka ngusik cekeding.. ish.. tak baiklah macam tu! Walaupun kurus bukanlah masalah yang besar sangat, tapi ia jadi suatu kesusahan apabila seseorang tu tak dapat buat sesuatu sebab berat yang tak lepas target. Contoh paling mudah untuk menderma …

7 Tips Tambah Berat Badan Secara SihatRead More »

promosi vivix

Promosi Vivix: Untuk Mereka Yang Pentingkan Kesihatan Dari Dalam

Alhamdulillah promosi Vivix kembali lagi! In shaa Allah dengan adanya promosi ni, lebih ramai orang dapat memanfaatkannya. Siapa yang belum kenal dengan Vivix dari Shaklee ni? Sila angkat tangan? Oh ok, saya nampak anda angkat tangan kat sana tu!  😆 Vivix Shaklee Ramai yang gelarkannya sebagai tonik ajaib. Ada juga mempopularkan Vivix ni sebagai sirap …

Promosi Vivix: Untuk Mereka Yang Pentingkan Kesihatan Dari DalamRead More »

cara mengurangkan perbelanjaan

Cara Mengurangkan Perbelanjaan Hanya Dengan Air Kosong Yang Anda Wajib Tahu

Wah di musim perayaan ni ramai yang dah mula rasa poket semakin kering. Ni bukan kerana banyak beri duit raya ya! No..no.. no.. bersedekahlah, ia akan memberi kekayaan yang lebih buat kita, in shaa Allah. Poket jadi kering semasa perayaan kerana: penggunaan petrol yang lebih tinggi dari biasa tiapkali menghadapi kesesakan lalulintas ramai orang sakit …

Cara Mengurangkan Perbelanjaan Hanya Dengan Air Kosong Yang Anda Wajib TahuRead More »

khasiat buah tin

Rahsia, Kelebihan & Khasiat Buah Tin – Part 2

Saya ada ceritakan serba sedikit tentang rahsia & kelebihan buah tin di entri ini. Jom kita semak pula tentang 10 khasiat buah tin sehinggakan ia adalah antara buah-buahan berkhasiat yang sering disebut-sebut. 10 khasiat Buah Tin (1) Membantu Melawaskan Masalah Sembelit Buah tin merupakan buah yang lembut, mudah dihadam serta mengandungi serat yang tinggi (2) Membantu …

Rahsia, Kelebihan & Khasiat Buah Tin – Part 2Read More »

khasiat buah tin

Rahsia, Kelebihan & Khasiat Buah Tin – Part 1

Dulu setiap kali mengunjungi saudara mara yang baru pulang mengerjakan haji atau umrah, pasti akan dapat terlihat buah tin ini. Ada yang menulis buah tin sebagai buah tiin dan dalam bahasa Inggeris ia disebut Fig. Mungkin ia tak sepopular kismis & kurma, namun buah tin ini menyimpan pelbagai keistimewaan dan khasiat tersendiri. 5 Kelebihan & Khasiat Buah …

Rahsia, Kelebihan & Khasiat Buah Tin – Part 1Read More »

kulit sensitif

Pencuci Pinggan Mangkuk Tanpa Kedutkan Jari: Sesuai Untuk Kulit Sensitif

Apabila Cuci Pinggan, Jari Jadi Berkedut-kedut… Teringat masa zaman sekolah-sekolah dulu, ada kawan selalu mengusik, kalau tiap kali basuh-basuh pinggan/ basuh kain baju, kulit jari jadi kedut-kedut tu mesti petandanya nak jadi orang kaya lah tu…  Wah-wah… zaman sekolah anda semua macam saya kah? Hihihi..  😆 Sebenarnya, jika dipandang dari sudut sains, itu petanda kita …

Pencuci Pinggan Mangkuk Tanpa Kedutkan Jari: Sesuai Untuk Kulit SensitifRead More »

rahsia turunkan berat badan

Rahsia Turunkan Berat Badan Dengan Cepat & Sihat Sebab Nak Lawa Punya Fasal

Tengok kalendar sekarang. Kurang 10 hari je lagi kita nak sambut Syawal bersama keluarga & seluruh sanak-saudara serta sahabat handai. Tengok pula baju lama, aduh, dah x muat pakai (kompemla jap lagi kena gi cari banyak baju baru) Tragedi cemas begini bukan kisah dongeng. Rata-rata wanita yang selepas bersalin atau yang dah wean off susu …

Rahsia Turunkan Berat Badan Dengan Cepat & Sihat Sebab Nak Lawa Punya FasalRead More »

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.