kesihatan wanita

kebaikan minyak ikan omega 3

1001 Kebaikan Minyak Ikan Omega 3 Untuk Kanak-Kanak, Remaja & Dewasa

Asid lemak Omega 3 banyak terdapat di dalam minyak ikan (oily fish) yang hidup di lautan dalam yang sejuk seperti ikan tuna, herring, sardin & salmon. Apakah gunanya minyak ikan Omega 3 ni? Jom kita semak manfaat & kebaikkannya kat sini! Manfaat & Kebaikan Minyak Ikan Omega 3 Secara Umum Umumnya minyak ikan atau asid lemak …

1001 Kebaikan Minyak Ikan Omega 3 Untuk Kanak-Kanak, Remaja & DewasaRead More »

khasiat vitamin E

Khasiat Vitamin E & Kebaikannya Untuk Semua Remaja & Dewasa

Seingat saya masa belajar subjek Sains ketika di sekolah menengah dulu, saya hanya tahu vitamin E ni sangat bagus untuk kesuburan. Yang tu je yang dihafalnya masa nak jawab periksa…hihihi.. Tapi tahukah kita, khasiat vitamin E ni sangat banyak. Bukan setakat untuk fungsi kesuburan je tau! Khasiat Vitamin E secara umum (1) Terbaik Untuk Kesihatan Jantung Umumnya …

Khasiat Vitamin E & Kebaikannya Untuk Semua Remaja & DewasaRead More »

penyakit gout

Punca & 6 Cara Mengawal Penyakit Gout Supaya Tak Melarat

Saya pada suatu ketika yang dulu, tak ambik port sangat pasal penyakit gout ni sampailah saya dapat tahu dari mak, yang ayah saya sendiri tengah ada sakit gout ni. Nampak la kat dinding kat dapur tu, diorang tampal panduan pemakanan untuk ayah supaya penyakit gout dia tak melarat.   Teruk sangat ke penyakit gout ni? …

Punca & 6 Cara Mengawal Penyakit Gout Supaya Tak MelaratRead More »

rahsia kurus selepas bersalin

4 Rahsia Kurus Selepas Bersalin Yang Wajar Diamalkan Oleh Setiap Wanita

Majoriti ibu yang selepas melahirkan anak pastinya mengalami sedikit per”kembang”an pada tubuh badannya.. Tapi memang logikla kalau selepas bersalin tu ada sedikit perubahan pada tubuh badan wanita. Bayangkan selama 9 bulan lamanya wanita ni  mengalami kenaikan berat badan, jadi untuk kembali kepada bentuk yang asal secara sihat, ia juga mengambil sedikit masa. Tapi tak mustahil …

4 Rahsia Kurus Selepas Bersalin Yang Wajar Diamalkan Oleh Setiap WanitaRead More »

cara menghilangkan senggugut

6 Cara Menghilangkan Senggugut Teruk Dengan Selamat & Berkesan Tanpa Painkiller

Saya teringat masa zaman sekolah-sekolah dulu. Ada roomate kat hostel tiap kali datang bulan je mesti sampai tak dapat gi sekolah. Saya pun dulu masa anak-anak dara pun asyik datang senggugut. Penyelesaian kami masa zaman tu adalah menelan Panadol Menstrual ni je. Penyelesaian yang paling mudahlah katakan. Lepas telan je terus tidur. Bangun tidur senggugut …

6 Cara Menghilangkan Senggugut Teruk Dengan Selamat & Berkesan Tanpa PainkillerRead More »

khasiat buah tin

Rahsia, Kelebihan & Khasiat Buah Tin – Part 2

Saya ada ceritakan serba sedikit tentang rahsia & kelebihan buah tin di entri ini. Jom kita semak pula tentang 10 khasiat buah tin sehinggakan ia adalah antara buah-buahan berkhasiat yang sering disebut-sebut. 10 khasiat Buah Tin (1) Membantu Melawaskan Masalah Sembelit Buah tin merupakan buah yang lembut, mudah dihadam serta mengandungi serat yang tinggi (2) Membantu …

Rahsia, Kelebihan & Khasiat Buah Tin – Part 2Read More »

rahsia turunkan berat badan

Rahsia Turunkan Berat Badan Dengan Cepat & Sihat Sebab Nak Lawa Punya Fasal

Tengok kalendar sekarang. Kurang 10 hari je lagi kita nak sambut Syawal bersama keluarga & seluruh sanak-saudara serta sahabat handai. Tengok pula baju lama, aduh, dah x muat pakai (kompemla jap lagi kena gi cari banyak baju baru) Tragedi cemas begini bukan kisah dongeng. Rata-rata wanita yang selepas bersalin atau yang dah wean off susu …

Rahsia Turunkan Berat Badan Dengan Cepat & Sihat Sebab Nak Lawa Punya FasalRead More »

petua mendapatkan anak lelaki

Petua Mendapatkan Anak Lelaki Yang Diidamkan Sebagai Pewaris Keluarga

Anak-anak adalah pengikat kasih sayang antara suami & isteri. Anak lelaki sangat diharapkan ibu & ayah sebagai pewaris kepada keluarga & keturunan selain sangat dihajatkan untuk anak-anak ini membekalkan doa anak yang soleh menuju ke akhirat nanti. Anak perempuan pula sangat diinginkan sebagai penyeri dalam keluarga serta menjadi pelindung dari api neraka. Dulu semasa ingin mempunyai anak sulong …

Petua Mendapatkan Anak Lelaki Yang Diidamkan Sebagai Pewaris KeluargaRead More »

Cara Hilangkan Senggugut Paling Selamat Sampai Anda Boleh Tersenyum Manis

Sudah pasti tajuk artikel ni memang untuk golongan wanita lah.. Kalau ada yang bukan wanita tapi pernah rasa senggugut pun bolehlah.. Sila senyum sket Kenapa? Sakit sangatkah senggugut tu sampai payah nak senyum? Kalau tanya saya, memang sakit. Sebab saya sendiri pernah merasai & mengalami rasa sakit senggugut sampai sekarang pada hari-hari mula haid setiap …

Cara Hilangkan Senggugut Paling Selamat Sampai Anda Boleh Tersenyum ManisRead More »

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.