Umum

Hobi Dari Dulu Kini Dan Selamanya: Apa Hobi Awak?

Orang kata, kalau dah suka & minat, pasti sanggup. Macam jugak kalau dah hobinya memancing, lautan yang dalam pun sanggup diredah. Tengah-tengah malam yang pekat pun sanggup harung dengan kena gigit nyamuk bagai. Apa hobi korang? Macam ayah saya, masa umur-umur pencen ni, rajin benar  beliau memancing ikan. Setiap petang tu ada je hasil tangkapan …

Hobi Dari Dulu Kini Dan Selamanya: Apa Hobi Awak?Read More »

5 Tips Menghadapi Banjir: Bersedia Sebelum Terlambat

Masuk je bulan November memang musim tengkujuh (hujan lebat & banjir) Kat Kedah, kampung mak ayah, sejak Oktober haritu lagi dah mula hujan lebat & angin ribut yg kuat. Alhamdulillah rumah mak ayah tinggi sket, tak direct pd tanah. Masih sempat nk berjaga2. Cuma dahsyat juga banjir di beberapa kawasan berdekatan termasuk sepanjang laluan masuk menuju …

5 Tips Menghadapi Banjir: Bersedia Sebelum TerlambatRead More »

bil elektrik

Terima Bil Elektrik & Kertas Notis Consignment Dalam Bentuk Kertas Fotostat

Baru je ni dalam minggu ni. Sampai-sampai rumah, nampak kertas berlipat dalam peti surat. Nasib baik kali ni saya tak terus buang je macam iklan-iklan jual rumah/ iklan derma ke sami Budha macam seperti selalu tu! Tau tak tu kertas apa? Bil elektrik untuk bulan tujuh baru-baru ni! Wow sangat 😯 Sebab ni rasanya first …

Terima Bil Elektrik & Kertas Notis Consignment Dalam Bentuk Kertas FotostatRead More »

khasiat buah tin

Rahsia, Kelebihan & Khasiat Buah Tin – Part 1

Dulu setiap kali mengunjungi saudara mara yang baru pulang mengerjakan haji atau umrah, pasti akan dapat terlihat buah tin ini. Ada yang menulis buah tin sebagai buah tiin dan dalam bahasa Inggeris ia disebut Fig. Mungkin ia tak sepopular kismis & kurma, namun buah tin ini menyimpan pelbagai keistimewaan dan khasiat tersendiri. 5 Kelebihan & Khasiat Buah …

Rahsia, Kelebihan & Khasiat Buah Tin – Part 1Read More »

AEON Taman Universiti: Antara Perkembangan Selepas 9 Tahun Penubuhannya

AEON Taman Universiti adalah Jaya Jusco Dulu masa saya mula-mula datang belajar di Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Skudai ni (2002) mana ada lagi AEON Taman Universiti ni. Masih ingat lagi, 13 tahun yang lalu, saya & kawan-kawan di UTM sampai naik teksi untuk membeli belah barang keperluan di pasaraya UO Plaza Angsana, Bandar Baru Uda, …

AEON Taman Universiti: Antara Perkembangan Selepas 9 Tahun PenubuhannyaRead More »

Sekitar Hari Pertabalan Sultan Johor-DYMM Sultan Ibrahim 23 Mac 2015

Alhamdulillah berakhir sudah peristiwa sejarah yang penuh adat istiadat & kemeriahan yang dikongsi seluruh rakyat jelata di negeri Johor. Hari pertabalan Sultan Johor ini merupakan suatu detik yang bersejarah kerana ia diadakan setiap 55 tahun sekali. Jalan Ditutup Sepanjang Perarakan Semua jalan utama;  Jalan Skudai/ Pantai Lido, Jalan Tun Abdul Razak/ Pantai Lido & Jalan …

Sekitar Hari Pertabalan Sultan Johor-DYMM Sultan Ibrahim 23 Mac 2015Read More »

Goodies Bag Eksklusif Buatan Tangan Terbaik: Ani Permai Sedia Menerima Tempahan

Goodies Bag Eksklusif Untuk Aneka Majlis & Keraian Sekarang ni kalau dalam majlis kesyukuran atau majlis kenduri kahwin memang tak lengkap kan sekiranya tiada goodies bag untuk tetamu? Alangkah baiknya jika kita dapat menghadiahkan goodies bag ekslusif yang dapat diguna pakai dalam jangka masa yang panjang serta tahan lama. Common Goodies Bag Koleksi Saya Dulu …

Goodies Bag Eksklusif Buatan Tangan Terbaik: Ani Permai Sedia Menerima TempahanRead More »

Lelaki Vs Wanita: Lelaki Tak Mampu Urus Kerja Rumah Sebaik Wanita. Betulke?

Alahai.. Benarkah sampai macam tu? Habis rumah jadi tongkang pecah kalu cenggini! Tapi macam betul je. Cuba tengok video ni. Tengok dengan suami sekali. Kalau tak betul boleh komen di penghujung entri ni. Hihihi Lelaki Vs Wanita: Wanita Mempunyai Kelebihan Multitasking Berbanding Lelaki Boleh ke dalam masa sejam, lelaki siapkan semua ini? memasak mengemas rumah …

Lelaki Vs Wanita: Lelaki Tak Mampu Urus Kerja Rumah Sebaik Wanita. Betulke?Read More »

Peranan Detoksifikasi Dalam Kesihatan

Dalam menangani masalah kesihatan yang dihadapi customer seperti masalah berat badan & masalah kulit serta yang sewaktu dengannya, rata-rata pakar kesihatan akan mencadangkan proses detoksifikasi. Apa Itu Detoksifikasi? Menurut buku Detoksifikasi Tubuh & Manfaat Puasa (Ramli Hamid, pakar teknologi makanan), detoksifikasi adalah suatu proses meneutralkan dan membersihkan toksin dari dalam tubuh. Dalam erti kata lain, …

Peranan Detoksifikasi Dalam KesihatanRead More »

Sekitar Festival Kraf Johor 2014 (8-31 Disember 2014)

Assalamu’alaikum & salam sejahtera Baru-baru ni saya & suami sebenarnya berhajat nak ke Plaza Angsana (Badan Cemerlang) untuk membeli beberapa buah buku (untuk anak-anak & rujukan saya). Terlanjur ke sana ternampak ramai orang di Tapak Ekspo berdekatan.. Ooh.. baru tahu ada Festival Kraf Johor 2014 rupa-rupanya.. Festival Kraf ini berlangsung dari 8 – 31 Disember …

Sekitar Festival Kraf Johor 2014 (8-31 Disember 2014)Read More »

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.