suplemen untuk gout

Suplemen Untuk Gout Yang Bagus Untuk Menamatkan Derita Pesakit Gout

Menurut Dr Anya lagi, pesakit gout ni banyak sangat pantang larang dalam pemakanan. Bak kata orang tua-tua, “Itulah, masa ada nikmat makan, makan tak hingat dunia.. Melantak je kerjanya.. ” Huhuhu

Kan Allah dah Tarik nikmat makan tu. Sebaiknya bersederhanalah.

Disebabkan makanan pun ada kandungan purin sana sini, maka, pengambilan suplemen untuk gout adalah sangat membantu tingkatkan kesihatan pesakit gout ni

7 Suplemen Untuk Gout Yang Berkualiti & Antara Yang Terbaik

(1) Vivix

suplemen untuk gout
Vivix mengandungi resveratrol & beberapa polifenol termasuklah dari:

  • Anggur Muscadine
  • Elderberry Eropah
  • Knotweed Jepun
  • Lobak ungu

Polifenol dari kategori quercetin adalah sejenis flavonoid dari tumbuh-tumbuhan yang banyak terdapat dalam elderberry, epal, anggur merah, kale, bayam & bawang merah.

Quercetin berfungsi menyekat xanthine oxidase.

Xanthine oxidase ni pula adalah enzim yang bertanggungjawab sebagai pemangkin dalam menghasilkan lebih banyak asid urik dalam badan.

Selain kaya dengan fungsi anti-keradangan pada tahap sel,kandungan quercetin dalam Vivix, menjadikan Vivix adalah antara suplemen untuk gout yang paling membantu meningkatkan kesihatan pesakit gout

(2) Sustained Release Vitamin C Plus (SR Vita C Plus)

suplemen untuk gout
Vitamin C juga berperanan menyekat enzim xanthine oxidase dari menghasilkan asid urik.

SR Vita C Plus mengandungi vitamin C yang boleh melarut secara berperingkat sekurang-kurangnya 5 jam tanpa henti.

(3) Omega Guard

suplemen untuk gout
Asid lemak Omega 3 & 6 adalah antara yang menghalang penghasilan TNF – alpha.

TNF-alpha (tumor necrosis factor-alpha) ni adalah sejenis cytokine yang dicetuskan oleh makrofaj/monosit (tentera imun tubuh) untuk berlakunya keradangan akibat kehadiran bendasing seperti kristal asid urik.

Asid lemak Omega 3 terkandung banyak & tulen di dalam Omega Guard ini berfungsi sebagai anti-keradangan.

(4) GLA Complex

suplemen untuk gout
GLA Complex Shaklee mengandungi gamma linolenic acid yang pekat dari minyak bunga borage, antara sebatian asid lemak Omega 6.

Fungsinya sama seperti Omega 3 sebagai anti-keradangan.

(5) Alfalfa Complex

suplemen untuk gout
Alfalfa Complex Shaklee dihasilkan dari daun matang yang berkualiti & ditanam secara organik. Tumbuhan alfalfa antara yang bersifat alkali dalam tubuh.

Kealkalian dalam tubuh membantu melarutkan asid urik yang berlebihan dalam badan.

(6) Performance Drink (PD)

suplemen untuk gout
Pesakit gout perlukan cecair yang cukup di dalam tubuh kerana cecair yang cukup membantu mengelakkan asid urik dari membentuk kristal.

Bancuhan PD ini bertindak membekalkan elektrolit yang tubuh perlukan bagi mengekalkan bendalir di dalam badan lebih lama berbanding air kosong.

(7) Vitamin B Complex

suplemen untuk gout
Suplemen untuk gout yang terakhir ni adalah vitamin B Complex.

Kenapa B Complex sesuai untuk pesakit gout?

Selain berfungsi menghasilkan sel darah merah yang sihat, B Complex adalah antara nutrien yang perlu untuk metabolisme asid urik di dalam hati.

Bacaan Lanjut:

Apa Itu Penyakit Gout & Cara Mengenal Simptomnya 

Cara Mengawal Penyakit Gout Supaya Tak Melarat

Resepi Minuman Kesihatan Untuk Pesakit Gout

Rawatan Intensif Pesakit Gout Yang Praktikal

Semoga perkongsian ini bermanfaat  🙂

Sekiranya tuan-puan/cik-encik berminat nak dapatkan mana-mana @ kesemua suplemen untuk gout ini, boleh terus hubungi 019-7646021 atau terus klik untuk whatsapp kami

Setiap pembelian melalui kami, layak menerima konsultasi exclusive selepas pembelian secara percuma



Yang Menulis:
SID Pro: Zaleha (ID: 962548)
Shaklee Products & Consultation
019-7646021
produkvitaminsemulajadi@gmail.com
FB: Produk Vitamin Semulajadi

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit

14 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge