kanser papillary thyroid

Testimoni Bacaan Kalsium Pesakit Kanser Papillary Thyroid Bertambah Baik

Pernah dengar masalah kanser papillary thyroid tak?

Saya pertama kali juga sebenarnya. Bila dapat tahu ada salah seorang rakan kami yang dapat masalah ni, saya cuba belajar ambil tahu sebab nak fahamkan masalah dia & relate kan dengan keperluan dia untuk terus sihat.

Ada 3 jenis kanser thyroid yang berada dalam gland, iaitu papillary, follicular & medullary.

Antara 3 jenis ini, kanser pada papillary gland adalah yang paling banyak berlaku & ia adalah sejenis kanser thyroid yang banyak merebak sekitar nodus limfa

kanser papillary thyroid

Masalah Kanser Papillary Thyroid

Kawan yang saya maksudkan tadi, masalah kanser papillary thyroid beliau sampai mengakibatkan parathyroid gland nya perlu dibuang.

Parathyroid gland ni fungsi utama dia adalah menghasilkan hormon (PTH) yang berfungsi mengawal paras kalsium dalam darah. Dalam erti kata lain, parathyroid ni bantu keluarkan kalsium dari tempat simpanannya apabila paras kalsium dalam darah adalah rendah.

So, nampak kan, masalah paling besar yang dihadapi mereka yang dah dibuang parathyroid gland ni adalah masalah kekurangan kalsium

Masalah Kekurangan Kalsium

Salah satu masalah yang dihadapi pesakit kanser papillary thyroid ini setelah parathyroid gland nya dibuang adalah, mereka mengalami kemerosotan kalsium yang teruk.

Akibatnya, banyak risiko yang terpaksa ditanggung:

  • risiko terhadap Osteoporosis (tulang mudah reput)
  • risiko terhadap Osteopenia (tulang mudah rapuh)
  • selalu lenguh-lenguh & berasa kebas

Testimoni Bacaan Kalsium Yang Lebih Baik

Doktor ada menetapkan dos 4500 mg kalsium sehari. Pada mulanya beliau ikhtiar lah juga ambil kalsium yang diberi pihak hospital. Beliau ambil & campur bersama kalsium Shaklee (Ostematrix).

Malangnya bulan 12 tahun lepas, bacaan kalsium sangat rendah. Memang siap kena marahlah dengan doktor siapa suruh makan campur-campur.

testimoni bacaan kalsium

Lepas tu, beliau tekad, ambil Ostematrix sahaja 12 bijik sehari!

Actually 12 biji Ostematrix ni taklah banyak mana kalau nak compare dengan dos yang doktor suruh ambil. Sebab 12 biji Ostematrix bersamaan 3000 mg kalsium saja.

kanser papillary thyroid

Tapi kan,

Selepas 3 bulan beliau konsisten hanya ambil kalsium Shaklee Ostematrix tu (tak campur & tak ambil dah kalsium lain), bacaan kalsium dalam darah beliau sangat baik! Lebih baik dari yang makan kalsium campur-campur tadi.

Bayangkan dengan Ostematrix, beliau ambil 3000 mg je dah bantu menstabilkan balik paras kalsium dalam darah dia. Ini kerana, Ostematrix adalah antara kalsium yang paling bagus dalam daya serapannya.

Semoga testimoni bacaan kalsium kawan saya ni membantu sangat mereka yang ada masalah yang sama untuk berikhtiar satbilkan balik bacaan kalsium dalam darah.

So, kalau ada yang berminat nak dapatkan kalsium Shaklee Ostematrix atau mana-mana vitamin Shaklee untuk masalah kesihatan anda, boleh hubungi kami di 019-7646021 atau terus klik link wasap ini

pengedar Shaklee Skudai

Rujukan:

  1. The British Medical Association | Complete Family Health Guide; Dr Tony Smith; 2000; Dorling Kindersley

Yang Menulis:
SID Pro: Zaleha (ID: 962548)
Shaklee Products & Consultation
019-7646021
produkvitaminsemulajadi@gmail.com
FB: Produk Vitamin Semulajadi

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge