Cara Atasi Gastrik Angin Untuk Perut Lebih Selesa Walau Sibuk Bekerja

cara atasi gastrik

Masih terngiang-ngiang di ingatan sewaktu suami saya terkena gastrik yang teruk kira-kira 2 tahun yang lalu.

Dulu suami sangat workaholic siapkan task di ofis sampai pulang lewat malam.

Makan malam selalu lewat. Dah sampai rumah baru nak makan. Ada hari dia sangat letih sampai rumah je terus tidur. Tambahan pula suami ni peminum kopi yang tegar. Bila kuat minum kopi, makan utama terskip pula memang perut jadi sangat berasid. Akibatnya suatu pagi tu dia terkena gastrik yang sangat teruk.

Saya masa tu memang kurang arif cara atasi gastrik ketika cemas begitu.

Saya terus bawa suami ke hospital pakar swasta. Hasil diagnosis guna skop, permukaan perut suami dah terhakis sedikit oleh asid dalam perut

Minuman & Makanan Untuk Orang Gastrik

Seingat saya masa suami warded sebab gastrik ni, ada makanan/ minuman yang suami tak boleh ambil. Antaranya:

  • Jus oren
  • Susu
  • Santan
  • Makanan pedas

Sebaliknya suami hanya boleh makan:

  • Bubur
  • Air kosong
  • Nasi putih dengan sayur, ikan/ ayam yang dimasak tidak pedas

Makanan untuk orang gastrik yang terbaik adalah dari kalangan yang bersifat alkali. Antara contoh makanan bersifat alkali yang kita mudah dapat di kalanngan sayur-sayur adalah seperti berikut:

  • labu
  • brokoli
  • batang seleri
  • kobis
  • bayam
  • salad
  • bunga kobis
  • timun
  • lobak merah

Wah.. lihat.. alfalfa juga ada tersenarai di sana..

Kita boleh elak memberikan pesakit gastrik makanan/ minuman yang bersifat asid. Boleh lihat contoh beberapa makanan/ minuman yang dikategorikan sebagai berasid/ beralkali seperti dalam jadual dibawah.

Yang ke kanan jadual adalah bersifat alkali.

Yang ke kiri jadual adalah bersifat asid.

Cara Atasi Gastrik Dengan Cepat & Selamat Tanpa Perlu Makan Ubat

Dulu saya tak tahu pun ada cara atasi gastrik yang mudah macam ni sampaila saya cuba sendiri.

Sebelum tu jom tengok video pengalaman Puan Fara yang telah 10 tahun ada masalah gastrik tapi akhirnya masalah gastrik itu hilang dengan sendirinya selepas beliau amalkan ini.

Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? Biar Betul… from iReach HD on Vimeo.

Dah tengok kan video Puan Fara tadi?

Selain 3 suplemen yang Puan Fara ikhtiarkan sebagai cara mengatasi masalah gastrik kronik yang dah lebih 10 tahun tu, ada 1 lagi suplemen yang turut membantu.

(1) ESP (Energizing Soy Protein)

cara atasi gastrik

Sebab apa ESP ni boleh bantu ya?

ESP ni adalah serbuk dari protein soya. Cuba lihat jadual hijau kuning tadi, susu soya adalah antara makanan beralkali.

Bukan Puan Fara je yang dah cuba, saya sendiri juga minum ESP untuk alas perut jika saya tiba-tiba sangat sibuk & tak sempat nak makan sempurna.

(2) Peppermint Ginger Plus

cara atasi gastrik

Mengambil peppermint ginger plus juga adalah antara cara untuk menghilangkan gastrik. Dalam sebiji tablet peppermint ginger plus ni terkandung ramuan herba berikut:

  • Serbuk halia
  • Minyak daun pudina
  • Serbuk Anise (Pimpinella anisum)
  • Serbuk Fennel (Foeniculum vulgare)

(3) OsteMatrix

cara untuk menghilangkan gastrik

Selain bagus sebagai sumber kalsium, OsteMatrix ni biasanya sangat terbaik untuk bantu dalam pembuangan air besar yang lancar.

Elemen mineral Magnesium yang terkandung dalam sebiji tablet OsteMatrix ni membantu mengangkut keluar bahan dari usus.

Sebab tu kalau ambik 4 biji OsteMatrix masa tengah gastrik angin yang memulas tu, inshaa Allah dalam tempoh kurang dari 12 jam cepat je kentut besar. Silap haribulan, yang mana dah lama tak pi toilet tu, mudah je lah nak gi membuang air besar dengan lancar.

(4) Alfalfa Complex

cara mengatasi masalah gastrik

Seperti yang kita sedia maklum, alfalfa adalah antara sumber makanan yang bersifat alkali.

Alfalfa ni boleh diambil secara terus dengan menelan mahupun dilarutkan sebagai minuman herba.

Ambil suplemen-suplemen ni adalah cara yang terbaik sebagai persediaan tatkala kecemasan anda diserang gastrik. Bawak je kemana-mana.

Oh ya..

Saya ada resepi ringkas yang best & mudah untuk dicuba bagi setiap pelanggan set gastrik kami. :mrgreen:

Boleh hubungi saya secara whatsapp/ telegram/ sms 019-7646021 untuk dapatkan kesemua set gastrik atau mana-mana item yang anda perlukan sekarang!

pengedar Shaklee Skudai

Usah biarkan masalah gastrik anda melarat!

Izinkan saya membantu anda kerana saya adalah pengedar Shaklee Skudai sah yang bertauliah

cara atasi gastrik

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit

4 thoughts on “Cara Atasi Gastrik Angin Untuk Perut Lebih Selesa Walau Sibuk Bekerja”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge