Umum

Sekitar Hari Pertabalan Sultan Johor-DYMM Sultan Ibrahim 23 Mac 2015

Alhamdulillah berakhir sudah peristiwa sejarah yang penuh adat istiadat & kemeriahan yang dikongsi seluruh rakyat jelata di negeri Johor. Hari pertabalan Sultan Johor ini merupakan suatu detik yang bersejarah kerana ia diadakan setiap 55 tahun sekali. Jalan Ditutup Sepanjang Perarakan Semua jalan utama;  Jalan Skudai/ Pantai Lido, Jalan Tun Abdul Razak/ Pantai Lido & Jalan …

Sekitar Hari Pertabalan Sultan Johor-DYMM Sultan Ibrahim 23 Mac 2015 Read More »

Goodies Bag Eksklusif Buatan Tangan Terbaik: Ani Permai Sedia Menerima Tempahan

Goodies Bag Eksklusif Untuk Aneka Majlis & Keraian Sekarang ni kalau dalam majlis kesyukuran atau majlis kenduri kahwin memang tak lengkap kan sekiranya tiada goodies bag untuk tetamu? Alangkah baiknya jika kita dapat menghadiahkan goodies bag ekslusif yang dapat diguna pakai dalam jangka masa yang panjang serta tahan lama. Common Goodies Bag Koleksi Saya Dulu …

Goodies Bag Eksklusif Buatan Tangan Terbaik: Ani Permai Sedia Menerima Tempahan Read More »

Lelaki Vs Wanita: Lelaki Tak Mampu Urus Kerja Rumah Sebaik Wanita. Betulke?

Alahai.. Benarkah sampai macam tu? Habis rumah jadi tongkang pecah kalu cenggini! Tapi macam betul je. Cuba tengok video ni. Tengok dengan suami sekali. Kalau tak betul boleh komen di penghujung entri ni. Hihihi Lelaki Vs Wanita: Wanita Mempunyai Kelebihan Multitasking Berbanding Lelaki Boleh ke dalam masa sejam, lelaki siapkan semua ini? memasak mengemas rumah …

Lelaki Vs Wanita: Lelaki Tak Mampu Urus Kerja Rumah Sebaik Wanita. Betulke? Read More »

Peranan Detoksifikasi Dalam Kesihatan

Dalam menangani masalah kesihatan yang dihadapi customer seperti masalah berat badan & masalah kulit serta yang sewaktu dengannya, rata-rata pakar kesihatan akan mencadangkan proses detoksifikasi. Apa Itu Detoksifikasi? Menurut buku Detoksifikasi Tubuh & Manfaat Puasa (Ramli Hamid, pakar teknologi makanan), detoksifikasi adalah suatu proses meneutralkan dan membersihkan toksin dari dalam tubuh. Dalam erti kata lain, …

Peranan Detoksifikasi Dalam Kesihatan Read More »

Sekitar Festival Kraf Johor 2014 (8-31 Disember 2014)

Assalamu’alaikum & salam sejahtera Baru-baru ni saya & suami sebenarnya berhajat nak ke Plaza Angsana (Badan Cemerlang) untuk membeli beberapa buah buku (untuk anak-anak & rujukan saya). Terlanjur ke sana ternampak ramai orang di Tapak Ekspo berdekatan.. Ooh.. baru tahu ada Festival Kraf Johor 2014 rupa-rupanya.. Festival Kraf ini berlangsung dari 8 – 31 Disember …

Sekitar Festival Kraf Johor 2014 (8-31 Disember 2014) Read More »